Eiland Chiloe - Reisverslag uit Quellón, Chili van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu Eiland Chiloe - Reisverslag uit Quellón, Chili van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu

Eiland Chiloe

Door: Ruud en José

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Jose

08 November 2012 | Chili, Quellón

Hola Chico´s y Chica´s

Op dit moment zijn we op het een na grootste eiland van Zuid - Amerika, het eiland Chiloe.
In Santiago hebben we lekker rondgestruind. Er is van alles te doen: dansen midden op straat, straattekenaars en schaaktoernooien midden op de Plaza de Armas.
Na een lekker dagje in het bruisende Santiago hebben we maandagavond een zeer relaxte nachtbus (bus cama) genomen van Santiago naar Puerto Montt. Hier in Chili ook wel bekend als Muerto montt, voor de mensen die een beetje spaans kennen zegt dat genoeg.
Snel door dus naar Chiloe, en wel naar de hoofdstad van het eiland: Castro. Een leuk stadje bekend om zijn paalwoningen (palafitos) en houten kerk.
Van hieruit hebben we gisteren een wandeling gemaakt in Nationaal Park Chiloe. Erg mooi park tussen een meer en de atlantische oceaan.
Mooie stranden en mooie natuur. Het weer was ons zelfs gunstig gezind. Het regent er namelijk eigenlijk altijd, behalve gisteren. Het waaide er overigens wel behoorlijk.
Vanochtend de bus gepakt naar het zuiden van het eiland, het plaatsje Quellon. Hier hebben we vanavond de boot naar het vasteland, naar Chaiten. En vanaf dan gaan we lekker de bergen in, hebben er veel zin in.

• 08 November 2012 - 22:11

Willem:

Klinkt goed! Dan stuur maar eens snel een paar mooi foto's door zodat we ook mee kunnen genieten ;-)
    Hier is het weer ons namelijk minder gunstig gezind..

• 08 November 2012 - 23:02

Pierre Tonny:

hoi reizigers. we hebben op jullie mail gereageerd; die zie je wel binnenkomen.
    als vriend van het water vraag ik me wel af of de bootjes die jullie moeten
    overzetten net zo betrouwbaar zijn als het kesselse veerpont.
    ik zou een paar vingers vrijhouden om eventuele gaten te dichten.
    maar goed als jullie de bergen ingaan krijg je weer vaste grond onder de voeten.
    wensen jullie een fijne wandeltocht

• 09 November 2012 - 10:21

Mientje En Thuur:

Jullie verhaal lezende heb ik meteen een beeld op mijn netvlies staan. Klinkt fantastisch en jullie hebben een strak schema. Fijn om te horen dat alles zo goed gaat en jullie genieten. Knijp elkaar maar af en toe om zeker te zijn dat het realiteit is. Veel plezier in de bergen

• 09 November 2012 - 22:49

Luuk:

Goede vooruitzichten zo te horen, leuk! ik kijk nu alweer uit naar de volgende belevenissen. Geniet ervan :)

• 10 November 2012 - 12:38

Mat En Hélène :

Zo, het strand hebben jullie gehad. Nu op naar de bergen !! Wij gaan vanavond naar het Ceaciliafeest, daar zullen jullie gemist worden. We wensen jullie nog een hele fijne vakantie. Geniet ervan!

• 11 November 2012 - 18:15

Wilke & William:

Ha vakantiegangers, klinkt geweldig wat jullie allemaal meemaken. Geniet er van en ik kijk uit naar het volgende verslag en foto's!

• 11 November 2012 - 21:29

Karin En Henk:

Terwijl ik dit schrijf zie ik jullie wandelen boven over een bergkam, heldere lucht en gigantisch uitzicht. In de rugzak lekker fris water en de volgende hostel in zicht voor een koele pils met de voeten in een kabbellend beekje.
    Langs het beekje een friettent met frikandel speciaal en een bereklauw met satesaus.
    Geniet ervan en tot bellens of mailens.