Los Glaciarès - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu Los Glaciarès - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu

Los Glaciarès

Door: José en Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Jose

22 November 2012 | Argentinië, El Calafate

Hola Amigos,

Oh ja, om te beginnen er staan weer nieuwe foto´s op dropbox.

Inmiddels zitten we alweer op de 51ste breedte graad. Behoorlijk zuidelijk dus. En dat is te merken. Ondanks dat we veel geluk hebben met het weer tot nu toe, begint het hier wel wat kouder te worden. Tja, niet voor niks warme kleren meegenomen.

Vanuit Villa O´higgins hebben we eens een keer gewoon zoals gepland de boot gepakt richting Argentinië en en passant Glaciar O´Higgins bekeken. De dag op de boot was behoorlijk pittig, ondanks dat we over een meer gingen waren we af en toe bang dat de boot op een zij zou eindigen. Behoorlijke golven dus.

Na een dagje op de boot naar de Chileense Douane ( in the middle of nowhere) om een exit stempel te halen. Overnachten in niemandsland en de volgende dag naar de Argentijnse grens hiken. Een gave tocht die we samen met een Australische backpacker gedaan hebben. Vrijwel de hele tocht mooi uitzicht op Cerro Fitz Roy. Uniek en wat een geluk (zie foto´s op dropbox).

Uiteindelijk aangekomen in El Chalten, Argentinie. En meteen klaargemaakt voor een tweedaagse hike in NP los Glaciarès. Super mooi met uitzicht op zowel Cerro Torre als Fitz Roy. Beetje touristisch is het wel en er zijn hier meer Duitsers dan in Venlo.
Verder nog naar de Perito Moreno gletcher geweest. Gigantisch, 5 km breed, 60 meter hoog en 15km lang. Behoorlijk dus. Bovendien schuift hij bijna 2 meter per dag waardoor er constant grote ijsblokken in het water klotsen en flinke golven veroorzaken.

Vandaag lekker rustdag, en daarna door naar nationaal park Torres del Paine in Chili waar een 4-daagse trektocht op de planning staat.

Hasta la Vista,

José y Ruud

• 23 November 2012 - 08:09

Pierre:

hoi ruud, jose,

Klinkt steeds beter en zo te horen en zien op de foto's wordt het landschap indrukwekkender.
    Als je overigens naar de wereLdbol kijkt en jullie lopen steeds mee naar
    het zuiden dan lijkt het alsof je tegen een plafond loopt maar zo voelt het niet neem ik aan(grapje).
    wens jullie een hele mooie trektocht en als het kouder wordt zorg dan dat je de accu van je fototoestel
    warm houdt.(de rest ook nartuurlijk) komen jullie daar nog veel volk tegen of is het een erg verlaten streek? heel veel plezier de komende dagen en benieuwd naar het vervolg

• 23 November 2012 - 10:31

Willem:

Dat begint er op te lijken!! ;-)

• 23 November 2012 - 17:30

Tonny:

Hallo Ruud en Jose,

fraaie en indrukwekkende beelden.
    en de eerste rustdag in twee weken, hoe is dat bevallen?

als ik de kaart bekijk van waar jullie zitten
    is het net een lappendeken van bergen en water.
    er zullen nog wel wat bootjes genomen moeten worden
    succes met jullie trektocht.
    kus en knuffel mams

• 26 November 2012 - 09:32

Mientje En Thuur:

Prachtige fotos !! En dan het reisverslag erbij, volgens mij kunnen jullie de indrukken niet meer alle maal in die mooie hoofden opslaan of toch ?
    Genieten he !!

• 28 November 2012 - 22:19

Ruth, Bert En Lotte:

He Ruud en Jose,

Eindelijk eens een berichtje van ons... de verslagen hebben we wel allemaal gelezen. Maar een reactie ho maar.....Dus bij deze;
    zo te lezen maken jullie weer ontzettend veel mee! Alleen kan ik de foto's nergens vinden, maar die komen we straks wel bij jullie thuis kijken.
    Geniet er nog van!
    Groetjes Ruth en Bert en unne dieke knoevel van Lotte