Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu

Quito

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Jose

04 Augustus 2008 | Ecuador, Quito

Alweer een bericht vanuit Quito. We willen graag beginnen met te zeggen dat we het echt super gaaf vinden dat zoveel mensen onze site bezoeken berichten plaatsen, en met ons mee reizen. Dank jullie allen!!!

We zijn vandaag begonnen met de spaans cursus. Een bericht in het spaans gaat nog niet lukken maar misschien aan het einde van de week?
De eerste les was erg leuk maar het praten is nog niet makkelijk. We kennen we al een aantal woorden maar het bouwen van zinnen is niet makkelijk. Verstaan is weer wat makkelijker. (als ze niet te snel praten tenminste). Gisteren hebben we een stukje Quito bekeken. Behalve het oud coloniale centrum is quito geen heel bijzondere stad. Quito is vooral groot en lang. 1,4 miljoen inwoners 72 km lang en slechts 4 km breed. Het ligt op een hoogte van 2800m tussen de bergen in.
Volgende week gaan we de stad uit en de bergen in. Hier hebben we erg veel zin in. Nou goed, we gaan maar weer eens afsluiten.

Groeten uit Ecuador.

José en Ruud

Ps. onze mobiel telefoons werken op dit moment nog niet. We zijn nog uit aan het zoeken waar het probleem zit. Tot die tijd heeft berichten naar onze mobiel sturen dus weinig zin. We laten weten wanneer we de oplossing hebben.

• 04 Augustus 2008 - 20:39

Karin + Henk:

Zo te lezen amuseren jullie wel. Als jullie spaans gaan schrijven wel graag vertaling erbij. Heel veel plezier.

• 04 Augustus 2008 - 20:52

Roel & Rian:

Probeer ook eens uit te zoeken of de vertaling van Kiet 't Sjaopke echt 'Baracca el soveja' is...:-)

• 04 Augustus 2008 - 21:07

Jimmy En Ktje:

Hey hey!
    We kinne os veurstelle det det Spaans neet luktj in eine daag, maar is al erg henjig asse wat kins verstaon!Wat veur waer heb ge dao eigenlijk?
    Grxz

• 04 Augustus 2008 - 21:49

Ton En Han:

Hoi allebei, let maar op met jullie mobiele telefoon, het is hardstikke duur om te bellen, kunnen jullie vast leukere dingen mee doen. studeer ze !!

• 04 Augustus 2008 - 21:58

Louis/ Elma Beursken:

Leuk hoor zo'n trip ! Wij zijn er nog nooit geweest dus zorg dat jullie ons nieuwsgierig maken met jullie verhalen!!!

• 05 Augustus 2008 - 05:38

Berty:

Succes met de spaanse les maar dat gaat jullie zeker ook lukken.Heel veel plezier in de bergen Groetjes

• 05 Augustus 2008 - 07:06

Johan En Marijke:

Fijn om te horen dat het zo goed met jullie gaat, succees nog met het Spaans. Gaan jullie ook foto's op de site zetten? Zijn we heel benieuwd naar. Grxx

• 05 Augustus 2008 - 18:47

Mark & Karla:

heej zusje en schoonbroertje!

fijn om te horen dat het goed gaat met jullie daar.
    succes met jullie cursus en veel plezier in de bergen volgende week!

we misse jullie hier best wel een klein beetje:P!

liefs x karla&mark

ps. ook een fijne vakantie gewenst namens mark zijn familie!

• 05 Augustus 2008 - 22:08

De Rozentuintjes:

dat jullie ook echt nog iets gaan leren in jullie vrije tijd!!! Gaaf zeg.
    We volgen jullie terwijl we gewoon doorwerken. Vanavond maar 106 diner

• 06 Augustus 2008 - 00:57

Karin:

Het is nu 3.00 uur woensdagmorgen, ik ben aan het werk (ha,ha,)Ik was benieuwd of jullie weer iets leuks hebben meegemaakt. Ik wacht met spanning naar het volgende bericht.
    Veel plezier,Karin

• 06 Augustus 2008 - 03:20

Ruth:

Heej hallo,
    ook ik heb het genoege om een nachtdienst te draaien en was benieuwd of er een nieuw bericht was..en ja!!
    Erg leuk dat jullie spaanse les hebben, denk dat dat je reis heel veel interessanter kan maken als je de taal kent en spreekt.
    heel veel plezier en succes!
    tot het volgende bericht...
    xxxx Ruth

• 06 Augustus 2008 - 09:59

Niek-Rozentuin...:

ZoZo...
    DUs, as ich uht good begriep kent ge de tekste al leaze oet uht book??

Nice Holiday!!

• 06 Augustus 2008 - 12:27

Charly:

Succes met jullie Spaanse cursus. Super leuk dat jullie zo'n site bijhouden, kijk uit naar jullie volgende verhaaltje!

Xx Charly

• 07 Augustus 2008 - 09:50

Wilke & William:

Hey José en Ruud,

Fijn dat jullie lange vliegreis goed verlopen is en dat het gastgezin goed bevalt. Jullie zijn inmiddels al over de helft met jullie cursus spaans en we zijn heel erg benieuwd naar jullie kunsten!We wensen jullie de volgende week veel plezier in de bergen. Geniet er van! Maak maar genoeg foto's zodat wij later ook mee kunnen genieten! Groeten uit Grashoek!

Wilke & William

• 07 Augustus 2008 - 17:34

Pierre Tonny:

hoi ruud en jose jose en ruud
    het is hier19.19u. een beetje benauwd maar droog en ik vroeg me af hoe het nu is in Quito met jullie en met de Quitanen(inwoners van Quito?)heb je ze al kunnen spreken in het Koeterwaalsspaans en zijn er veel backbpackers bij jullie in de buurt. hoe is het met eten en slapen;hebben jullie nog leuke plekken bezocht en hoe zijn de plannen voor de komende dagen.werken jullie telefoons nu wel?
    en oh ja ik heb je natuurlijk niet voor niets gevraagd of je tot tien kunt tellen in het spaans(zie toekomstig bericht)samen met jose moet dat toch lukken denk ik.
    hetis nu 19.30u en het regent hier.er zijn nog veel vragen maar die komen nog wel.geniet samen en verheug je op
    je verjaardag in ver en vreemd land we denekn aan jullie en kijken uit naar nieuwe berichten

• 16 Augustus 2008 - 13:44

Muriel:

Ik denk dat jullie mobiels niet werken omdat jullie geen GSM 850 hebben.. dat heb je blijkbaar nodig om in Ecuador! (ik ga binnenkort ook 2mnden en heb het uitgezocht)

Succes en goede reis!