Salar de Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu Salar de Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu

Salar de Uyuni

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Jose

08 Oktober 2008 | Bolivia, Uyuni

De afgelopen vier dagen hebben we in een jeep een tochtje gemaakt met als hoogtepunt Salar de Uyuni. En zeg niet dat een jeepritje niet spannend kan zijn...
Op de tweede dag reden we namelijk rustig (of ja, over een hobbel de bobbel zandweg natuurlijk) toen we opeens een 90 graden bocht naar links maakten, van de weg af schoten en tussen de keien belanden. Even dachten we op het dak zouden belanden, maar dat was gelukkig niet het geval. Toen we stilstonden dachten we: hmm, zal wel een klapband zijn. De chauffeur stapte uit, begon te schelden en toen wij ook maar uitstapten zagen we dat we geen klapband hadden, maar dat we een heel wiel verloren hadden. Ja, het hele wiel... Hoe het kan, geen idee. Tja, in Bolivia kan alles.

Maar nu over de tocht: het was geweldig! De tocht ging van Tupiza naar Uyuni. De eerste dag ging het met name door een western landschap: veel cactussen, droog, rotsig, kijk maar naar Bonanza en je weet wat we bedoelen. Erg apart.
De tweede dag hebben we wel tien verschillende soorten landschap gezien: woestijn, geizers, meren (in verschillende kleuren: groen, rood, blauw) en vulkanen. Erg apart om van het ene op het andere moment in een compleet ander landschap te zijn.
De derde dag waren we allebei erg ziek, dus hebben we vooral geslapen. En weinig van het landschap gezien. Een paar momenten hebben we het op kunnen brengen om naar buiten te gaan en wat flamingo´s op de foto te zetten. Erg mooie beesten.
Bij aankomst in het hostal, aan de rand van Salar de Uyuni (grote zoutvlakte), lekker in bed gaan liggen van ons zouthotel. Echt waar, helemaal gemaakt van zout.
De vierde dag dan Salar de Uyuni, een inmens grote zoutvlakte van 12 vierkante kilometer. Echt overal waar je kijkt, zie je alleen maar wit. Net alsof je over een grote sneeuwvlakte loopt. Hier hebben we de zon zien opkomen, wat erg mooi was, en nog verschillende uren rondgereden en gekeken. Gelukkig waren we er wat beter aan, waardoor we meer hebben kunnen genieten.

De foto´s zullen waarschijnlijk een dezer dagen op internet komen. Het was de bedoeling om dit vandaag te doen, maar internet is veel te traag hier. Dus geniet maar eerst van het verhaal, de beelden komen later.

Groetjes Ruud en José

• 08 Oktober 2008 - 20:32

Henk:

Ik vind dat jullie vanaf nu alleen maar, aan het strand moeten gaan liggen, kasteelromannetjes lezen en zandkastelen bouwen. Lijkt me veiliger en misschien ook wel leuk. Bovendien is het afkicken straks wat sneller gebeurd.
    Zeker geen last van lage bloeddruk met al dat zout. Tot msn-time.

• 08 Oktober 2008 - 20:35

Laura:

Bedankt voor jullie kaartje!! Erg lief dat jullie eraan gedacht hebben!
    Jullie verhalen zijn echt super om te lezen!!

Geniet er nog van!
    xx
    Laura

• 08 Oktober 2008 - 20:36

R&B:

Heej ruud en jose,
    wat is dat nou? ziekjes?
    Gelukkig dat jullie er nu beter aan zijn!
    Goed cola drinken, het helpt echt!
    Wat eng zeg dat jullie een wiel zijn verloren, gelukkig is alles goed afgelopen, heb je de world danggerous road achter de rug, denk je dat je veilig bent....
    Rust goed uit, wordt snel helemaal de oude en dan weer lekker verder.
    Beetje rust is nooit verkeerd
    Liefs Ruth en Bert

• 08 Oktober 2008 - 21:13

Tonny:

Het wordt wel met de dag spannender daar bij jullie.
    Het moet niet gekker worden.
    Maarrr.....
    Geniet vooral verder, maar zorg eerst dat julie weer helemaal fit zijn.

Gisteren is weer een foto CD aangekomen.
    Groetjes, Kus en Knuffel

• 09 Oktober 2008 - 11:08

Karin:

Nou,nou,wat een verhaal weer. Konden jullie het wiel zelf weer aan de jeep maken? Wat zien jullie veel, wat een belevenis. Jullie komen natuurlijk met heel veel verhalen terug. Rust maar goed uit zodat jullie gauw weer de "oude" worden. Ik kijk vol spanning uit naar de foto's van jullie jeeptocht. Leuk dat er weer een foto cd in Kessel is aangekomen.Ook passende muziek erbij? Gaan gauw kijken bij Tonny en Pierre.
    Let goed opelkaar en kijk uit dat er niet meer mensen boos op jullie worden.
    Kus en knuffel van Karin.

• 09 Oktober 2008 - 18:22

Hélène:

Zo dat was met het tochtje wel weer. Alweer en geweldig verhaal, met gelukkig weer een goed eind. Ik hoop dat jullie spoedig weer opgeknapt zijn om jullie reis weer voort te zetten.
    Beterschap en veel liefs.

• 09 Oktober 2008 - 19:07

Ruth:

jeej, mijn verjaardagskaartje uit bolivia is aangekomen!!
    dankjewel,kei lief
    dikke kus Ruth

• 12 Oktober 2008 - 13:54

Roel En Rian:

Hej oerwoudgangers,

zo te horen bevalt het nog prima! Wij wensen jullie de laatste paar weken nog heel veel plezier en geniet nog van alle indrukken die jullie daar opdoen!

Grtz

• 12 Oktober 2008 - 19:16

Joep & Jacq:

Geniet van jullie ervaringen!

• 13 Oktober 2008 - 18:49

Berty:

Hallo Ruud en José,
    Wat een spannende avonturen allemaal. Ik leef met jullie ouders mee als ze jullie capriolen allemaal lezen maar wel echt geweldig.
    Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's Groetjes Hans en Berty

• 15 Oktober 2008 - 21:29

Willem:

Ik heb veel meegemaakt met mijn Polootje, mar dit...
    Maar goed, ben dan ook niet in Bolivia geweest.
    Ben benieuwd naar de foto's!!

Het ga jullie goed de laatste weken!!!

Knuffel uit de Ardennen