Nieuwe plannen - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu Nieuwe plannen - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu

Nieuwe plannen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Jose

07 Augustus 2008 | Ecuador, Otavalo

De cursus Spaans loopt alweer bijna op zijn einde. Nog maar 4 uurtjes les en dan zouden we genoeg moeten kunnen om ons hier verstaanbaar te maken... Gelukkig hebben we ook een woordenboek bij ons!
Nee, het Spaans gaat best redelijk. Het lukt ons nog iedere keer om te krijgen wat we willen.

Verder hebben we vandaag nieuwe plannen gemaakt voor het weekend en de volgende week.
Morgen na de les vertrekken we naar Otavalo, waar op zaterdag een grote, traditionele Quechua(indianen)markt is. In Otavalo zullen we nog een paar dagen blijven om rond te kijken.
Maandagmiddag gaan we weer terug naar Quito, waarna we op dinsdag een tocht naar de Cotopaxi (vulkaan van bijna 6000 meter) maken. We zullen hier gaan lopen naar een hoogte van 4800 meter (hoogte van Mont Blanc) en vervolgens met de mountainbike weer naar beneden de sjeesen.
Woensdag gaan we met de bus naar Puerto Lopez, aan de kust. Dit was in eerste instantie niet de bedoeling, maar onze Spaanslerares heeft het ons aanbevolen.
Vanuit Puerto Lopez gaan we naar Isla de la Plata, waar we dolfijnen en walvissen hopen te zien.
Waarschijnlijk blijven we een paar dagen aan de kust, waarna we teruggaan naar ´La Siera´ (de bergen).

Op verzoek zullen we jullie nog enkele vragen beantwoorden.
Ten eerste het weer is goed (tot nu toe). Overdag is het ongeveer 26 graden, met zon. Later in de middag meer bewolking en wat koeler.
Ten tweede heten de inwoners van Quito inderdaad Quitorianen. Het zijn vriendelijke mensen. Quito is een vrij moderne stad, al zijn de verschillen tussen arm en rijk erg groot.
Ten derde uno, dos, tres, cuatro, cinco, seis, siete, ocho, nueve, diez.
Ten vierde komen we hier wel wat backpackers tegen (te herkennen aan de Lonely Planet), maar nog weinig gesproken. Op twee na (Canadees en Amerikaanse), die we kennen van de Spaans les.

Dat was het weer voor vandaag.
We gaan nu nog even ons huiswerk maken voor de les morgen.

Hasta luego.
Ruud en José

Ps. Frank, Bert en Ruth alvast een fijne vakantie!
Ps2. Probleem met de telefoon is opgelost, we hebben een nieuwe gekocht.
Ps3. Foto´s komen voorlopig niet op de site, want we zijn de kabel vergeten (die zullen we nog kopen hier).

• 08 Augustus 2008 - 07:00

Johan En Marijke:

Drukke planning! Klinkt allemaal erg spannend, heel veel plezier bij de trips die jullie gaan maken!

• 08 Augustus 2008 - 07:04

Rian En Roel:

Wauw, wat weer een super plannen! Na zo'n 'schoolweek' kan ik me voorstellen dat jullie weer eens wat avontuur willen. En als we dat zo lezen, komt dat helemaal goed! Heel veel plezier en genot van deze spannende week!

• 08 Augustus 2008 - 07:42

Karin:

Nog 4 uurtjes les en de trip kan beginnen. Met jullie Spaans zal dat nu wel lukken. Een volle week met veel bezienswaardigheden. Koop die kabel maar gauw, want ik wil wel zien wat jullie allemaal beleven. Ruud alvast proficiat morgen ik drink er een op jouw. Heel veel plezier.

• 08 Augustus 2008 - 08:37

Pierre:

hoi ruud voordat je verder leest oefen nog even met jose of je in het spaans tot tien kunt tellen.
    ik had voor het trainen jouw race fiets geleend (waar al een wiel van mijn fiets inzat trouwens) omdat van mijn fiets de voorvork wat wiebelde. ik had nieuwe schoenen maar tijdens het trainen bleken die toch wat te knijpen dus heb ik jouw schoenen maar even geleend.
    het ging behoorlijk hard
    zo hard dat de fiets op een gegeven moment sneller ging dan jou fietscomputer die daardoor losraakte van het stuur en een eigen weg ging die ik niet meer kon traceren
    doordat wat onderdelen van beide fietsen nu verwisseld zijn zou je kunnen zeggen dat we wel samen twee fietsen of nog beter samen ieder twee fietsen hebben.
    maar maak je geen zorgen voordat je terug bent heb ik samen met damen oet sjwame alles weer opgelost. kumpt good.

jullie plannen voor de komende dagen zien er goed en veelbelovend uit.
    blijven jullie nog even in dit gastgezin of moeten jullie een ander onderkomen zoeken.
    ben benieuwd of gemiddelde Quitorianen weten waar Nederland ligt. en stomme vraag misschien maar kun je er ook nederlandse kranten kopen?

veel plezier let goed op
    elkaar en val niet van de berg.

• 08 Augustus 2008 - 11:56

Frank Alias Beerfles:

Ik lees dat jullie alles aardig onder controle hebben! Spaans; Ruud je weet met handen en voeten kun je ook aardig uit de voeten. (als je dit terug leest is dat eigenlijk best grappig!)

Ik zie dat de temperatuur wel lekker is.. maar hoe zit het met de luchtvochtigheid?

Veel plezier komende week en ik hoop snel weer iets te vernemen.
    Wie weet mischien met foto's (?)

PS
    Ik lees dat je vader gewoon doet waar hij het beste in is....

• 08 Augustus 2008 - 13:19

Tonny:

Wat ik zo lees hebben jullie de komende week al vol staan met een gevarieerd programma.
    Geniet er van,en laat ons ook mee genieten.
    Ruud voor je verjaardag morgen alvast van harte gefeliciteerd met een dikke kus en knuffel.

• 08 Augustus 2008 - 14:04

Keuning Baltazar:

Gooijendaag!

Ich bûn al aardig ônger de indrök van ug verhaole en alweer ein drukke maar leuke en interessante planning gemaak liék mich.

Ouk ich wins ug hiel vuül plezeer beej ugge trips.
    Tevens Ruud wins ich alvas eine sjoëne verjäördaag dao, dèt is toch morge!?!

Groete oët Kessel

Keuning Baltazar

• 08 Augustus 2008 - 16:31

Berty:

Klinkt goed al jullie plannen voorlopig genoeg geleerd. Ga nu jullie spaans maar in de praktijk brengen. Heel veel plezier.
    Groetjes Berty

• 08 Augustus 2008 - 16:46

Mientje En Thuur:

Oeps, als ik jullie zo beluister is het leven hier wel erg saai. Heerlijk wat jullie allemaal ondernemen. Berg beklimmen en met bike omlaag sjeesen lijkt me wel erg gaaf. Kijken jullie wel of er ook goede remblokjes op de fietsen zitten anders gaat het wellicht iets te snel bergafwaarts. Ruud, jij alvast een hele fijne verjaardag en misschien heeft jose wel een kadootje voor je. Ze zal je natuurlijk in het spaans feliciteren. (Ik mag graag van jullie horen hoe dit klinkt) Heel veel plezier en groetjes

• 09 Augustus 2008 - 02:53

Pierre:

alvas i muchas felicitades 24!!!

• 09 Augustus 2008 - 05:59

Luuk:

Zozo steek ons de ogen maar uit:-)
    Ik merk dat alles goed gaat dus. Ruud van harte gefeliciteerd met je 24ste verjaardag. Vlaai en bier halen we wel in als jullie terug zijn! veel plezier nog
    gr's luuk

• 09 Augustus 2008 - 07:57

Madre/ Padre Lendros:

Kessel, 9 augustus 9.55 uur.
    ole Rudos, hipos, hipos, hipos e hoeraos e multi congratilationos de anniversatos van diene madre e padre de familia Lendros. Auch van de bambinos. Drinkos mer uno (ou dos, mer neet mier den ocho) grande birra. Multi veul plezeros.

• 09 Augustus 2008 - 08:50

De Muurmansjes:

Felicitaciones con su cumpleaños Ruud (y Jose también por supuesto). Tendremos una cerveza esta tarde por unir el partido. Es agradable poder al pratice español con usted :-) adora del eindhoven

• 09 Augustus 2008 - 09:13

Franssen:

Ha die Ruud, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, een hele leuke dag van ons allemaal, Gé, Tom, Marleen, Mia, Ton en Han, en de groetjes aan José

• 09 Augustus 2008 - 10:57

Ruth & Bert:

Heej Jose en Ruud!
    Klinkt erg leuk wat jullie de komende dagen gaan ondernemen...en de spaanse les zit er inmiddels al op. nu kan het echt gaan beginnen!
    Bert heeft inmiddels al vakantie, Ruth moet vandaag en morgen nog werken. woensdag heerlijk naar de zon...

Geniet van alles wat jullie zien en beleven.
    Groetjes aan flipper en voor Ruud; Proficiat en nog heel veel jaren!!!

Groetjes R&B

• 09 Augustus 2008 - 11:18

Roel & Rian:

Franssuh, van harte gefeliciteerd! Unne sjoene daag. Ich sjloet mich bie Peetuh aan qua beer en flaai.

• 09 Augustus 2008 - 12:53

Frank, Claudia &Iris:

Ruud, Van harte proficiat met je verjaardag, maak er met z'n tweetjes een leuke dag van! (Jose ook proficiat met 'dien menke')
    Veel groetjes Frank, Claudia & Iris

PS Ruud, Frank mist je al, hij is nu maar in z'n eentje gaan fietsen...

• 09 Augustus 2008 - 16:54

Tjeu:

Vanoet Kesseleik wins ich dich unne sjoene verjeurdaag. Missjien unne tip veur un fiesmaoltied: Cui, ich haop tenminste det ich dit zoee good geschreve hub. Vraog d'r mer ins nao in Ecuador. Det is dao un delicatesse. Groetjes auch aan Jose.

• 09 Augustus 2008 - 17:35

Mat En Helene:

Allereerst: Ruud, van harte proficiat met je verjaardag.
    Na een week ploeteren in de tuin hebben we eindelijk eens tijd voor jullie verhalen. We hoorden natuurlijk al van alles van de buren, die hielden ons goed op de hoogte. Ik begrijp dat jullie in één week tijd al aardig Spaans hebben geleerd. En nu kan het "echte werk" beginnen. Jullie plannen zien er goed uit. Wij wensen jullie veel plezier en voorzichtig met die berg afsjeesen met de mountainbike.

• 09 Augustus 2008 - 20:00

Pierre Names Oma:

ruud van harte proficiat en unne fijne verjeurdaag

• 10 Augustus 2008 - 06:51

Willem:

Ha Broertje!

Van harte proficiat met je verjaardag!! Beetje gevierd daar?
    Planning klinkt super!!
    Geniet!!
    ( laatste geldt natuurlijk ook voor jose )