Arequipa, nieuwe plannen - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu Arequipa, nieuwe plannen - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu

Arequipa, nieuwe plannen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Jose

11 September 2008 | Peru, Arequipa

Hehe, hier dan een update met de nieuwe plannen die we gemaakt hebben voor de komende dagen.

Morgen gaan we eerst 3 dagen colca canyon verkennen. Dit is de op 1 na diepste canyon ter wereld. Voor het idee met zijn 3191 meter ongeveer twee keer zo diep als de grand canyon. De trekking bestaat uit wandelingen, 4x4 ritjes, kamperen in tenten, slapen in een hotel, baden in termale baden, sunset aan de rand van de canyon en contacten leggen met de locals. Kortom veel variatie. Hopelijk zullen we onderweg ook nog de andean condor zien. Een vogeltje dat een spanwijdte kan hebben van ongeveer 4 meter. Hopelijk wordt deze niet boos bij het maken van een foto!

Na deze tocht van drie dagen, gaan we proberen de top van de nabij gelegen vulkaan El Misti te bereiken. Deze vulkaan met een hoogte van 5822 meter zal een ware 2-daagse beproeving worden. Poehhhh.

Na deze twee hopelijk spectaculaire tochten zullen we verder reizen naar Cuzco. Waar iig machu picchu op het programma staat en misschien nog een rafting tocht.

Oh ja. wat we vandaag gedaan hebben. Gewoon een rustig dagje in de mooie koloniale stad Arequipa. Vanmorgen naar het klooster Santa Catalina (Ton en hannie bedankt voor de tip). Echt een super mooi klooster uit de 16de eeuw. En groot, 20.000 vierkante meter. Hier hebben we ruim 2 uur over gedaan. Het is eigenlijk een klein dorp op zich met kleine straatjes waaraan de nonnen hun huisjes hadden. Kortom indrukwekkend.
Vanmiddag een lekker wandeling gemaakt door de stad. Wel een beetje heet hier, we zitten op bijna 2500 meter, maar nog steeds is het 30 graden overdag. (snachts is het wel lekker fris).

• 12 September 2008 - 06:34

Johan En Marijke:

Klinkt weer superspannend allemaal. Wat is machu picchu ook alweer? We kijken uit naar de foto van dat vogeltje! Veel plezier!

• 12 September 2008 - 08:14

Karin:

Hoi Jose en Ruud,
    Wat een afwisselend programma hebben jullie voor de boeg. Heel veel plezier en ik kijk uit naar de foto's. Knuffel Karin.

• 12 September 2008 - 08:58

Tonny:

Opnieuw een bericht van jullie, ja dat kan als je maar veel onderneemt.
    Een dagje rustig aan in de stad Arequipa zoals jullie het omschrijven lijkt mij toch behoorlijk vermoeiend.
    Maar jullie zijn natuurlijk in top konditie.
    Die hebben jullie ook wel nodig als ik lees wat er nog gaat komen.
    Veel plezier de komende dagen, neem vooral ook de tijd voor contacten met locals.
    Je moet interesse tonen voor zaken m.b.t. jullie vakgebied (fysio en pedo)
    Dat levert jullie een extra vac-centje op. (donatie van de bank)
    Nogmaals veel plezier toegewenst de komende dagen.
    Kus en knuffel Tonny

P.s. vandaag stond hier een stuk in de krant over (onrust in) Bolivia.

• 12 September 2008 - 11:10

Familie Fassotte:

Hoi José en Ruud! Super wat jullie allemaal meemaken! Mooie verhalen en foto´s, heel veel plezier met alles wat jullie nog gaan doen! Groetjes de Fassotjes

• 12 September 2008 - 15:21

Rian En Roel:

Wauw, wat weer een geweldig vooruitzicht peoples!Stiekem toch een beetje jaloers, maar ook hier is vanalles te beleven! Werken en klussen en slapen en eten enzo... Have fun de aankomende tijd! grtz ;-)

• 12 September 2008 - 15:33

Ton En Han:

Veel plezier bij het spotten van de Condors en met de reis er naar toe, de weg is wat minder luxe als jullie laatste busreis! Doe ze de groeten in Chivay(leuke markt) en vergeet vooral de fotocamera niet.

• 13 September 2008 - 09:28

R&B:

nou nou nou...
    aan avonturen ontbreekt het jullie zeker niet.
    Klinkt supergaaf die toch die jullie voor de boeg hebben, maak maar veel mooie foto's dan kunnen we ons in november amuseren met jullie enthousiaste verhalen!!
    Gaat het qua gezondheid ook allemaal goed met jullie? geen last van het vreemde eten overal?
    wees voorzichtig, pas goed op elkaar en geniet!!
    Ruth en Bert

• 15 September 2008 - 18:20

Mat En Hélène:

Net terug van een vermoeiend, maar kei leuk repetitieweekend van de Fanfare, even kijken waar José en Ruud nu uithangen. Inmiddels zijn jullie dus alweer bezig aan de volgende spectaculaire tocht. Wat een plannen en wat een uithoudingsvermogen. Leg het allemaal maar goed vast d.m.v. foto's (maar dat is jullie wel toevertrouwd). Veel plezier en geniet ervan.

Groetjes, Mat & Hélène