We did it! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu We did it! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu

We did it!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Jose

16 September 2008 | Peru, Arequipa

We zijn er nog van bij aan het komen, maar het is ons gelukt. We hebben de vulkaan El Misti beklommen. Met zijn 5822 meter een behoorlijke opgave.
Gisteren werden we op 3415 meter gedropt, om met rugzakken van ongeveer 20 kilo en een gids naar het basiskamp, 4600 meter, te hiken. Een tocht van ongeveer 5 uur. Hier tent op zetten, eten en vroeg slapen. Of ja, slapen, we hebben eigenlijk geen oog dicht gedaan.
Om 1 uur ´s nachts konden we ´gelukkig´ ons bed uit, ontbijten en om 2 uur begonnen we aan de tocht naar de top (5822 meter). Phoe, erg zwaar en vermoeiend: ijle lucht, los zand (je weet wel van dat los zand: een stap omhoog en je zakt een halve stap omlaag) en dikke keien. Maar het is ons gelukt! Omdat we in plaats van om 8 uur ´s ochtends al om 6 uur op de top waren (erg mooi, de zon kwam net op), zijn de foto´s met wat meer haast genomen. Met een graadje of -10 vonden Ruud zijn handen het geen goed idee om de handschoenen lang uit te laten.
De terugweg ging erg snel: de 2400 meter die we in totaal gestegen waren, hebben we op de terugweg in 2 uurtjes afgelegd. Het was een soort van skiën door as van de vulkaan.

De dagen voor deze spectaculaire tocht hebben we natuurlijk ook niet stil gezeten. Drie dagen hebben we de colca cañon verkend. Met een groep van 12 personen hebben we veel lol gehad. De groep bestond uit 2 Amerikanen, 2 Ieren, 2 Fransen, 2 Belgen en 4 Nederlanders (inclusief onszelf). Met name de Ieren zorgden voor de nodige spectakel. Het was een echte Ierse jongen: rood haar, bleek, Iers accent en natuurlijk veel bier drinken.
Verder hebben we veel dieren gezien en gegeten en veel van het landschap gezien. En ja, de condor (het vogeltje met een spanwijdte van 4 meter) hebben we ook vast kunnen leggen.

Na deze mooie en leuke dagen in Arequipa is het weer tijd om verder te gaan. We gaan naar Cuzco, om onder andere Machu Picchu te bezichtigen.

Groetjes vanuit Peru,
Ruud en José

• 16 September 2008 - 18:15

Laura En Niels:

Heej José en Ruud

Wat een super belevenis weer! Ben erg benieuwd naar de foto's.
    Geniet er nog van!

Dikke kus Laura

• 16 September 2008 - 18:43

Tonny:

Hallo Ruud en Jose
    Knappe beklimming maar ik had ook niet anders van jullie verwacht.
    Jullie hebben de bergen nu helemaal in de benen zitten.
    Wat een beleving om de zon op te zien komen op die hoogte.
    Als ik het goed begrepen heb kunnen jullie het skiën komende winter overslaan.
    De koude en de afdaling hebben jullie al gehad.
    Toch wel handig als je een beetje thuis bent in die sport.
    Succes met BUSSEN naar Cuzco.
    Kus en Knuffel Tonny

• 16 September 2008 - 18:49

Karin:

Hoi Jose en Ruud,
    Wat zal de tocht zwaar geweest zijn en ook niet geslapen.Ik ben benieuwd naar de foto's. Die Ierse jongen zal de condor wel niet gezien hebben of misschien wel dubbel.Veel plezier in Cuzco. Kus en knuffel van Karin.

• 16 September 2008 - 19:18

Mientje En Thuur:

hoi kanjers, jullie zijn goed bezig en de bergen die jullie bedwingen worden steeds hoger. Jullie verhaal lezende krijg ik bijna kippevel.
    Blijf lekker genieten van jullie avontuur en goede reis naar de volgende uitdaging (of is het reizen ook een uitdaging ?

• 16 September 2008 - 19:58

Karla:

sooh wat een verhaal weer! ik ben echt benieuwd naar de foto's!Geniet ervan!
    Knuffel Karla

• 17 September 2008 - 07:17

Roel & Rian:

Mooi verhaal weer!
    -10 is inderdaad wel aardig koud voor zonder handschoenen.

• 17 September 2008 - 08:57

Judith:

Hee José en Ruud,
    Wat goed van jullie! Onder zulke omstandigheden naar zo'n hoogte klimmen! We hoeven ons in ieder geval geen zorgen te maken over je conditie José, dat zit wel snor!
    Heel veel plezier met alle andere avontuurlijke dingen die jullie nog van plan zijn.
    Groetjes Judith

• 17 September 2008 - 12:48

Carlos:

Ha die Ruud en José,

Nou nou jullie hebben al veel gedaan...ook veel dingen die ik waarschijnlijk niet zou kunnen/willen..hahaha! Ik vind het overigens wel erg knap van jullie!!
    Ik zou zeggen nog erg veel plezier en succes! En ik zal jullie reisverslagen blijven lezen..

Tot in november ergens..

Groet,
    Carlos

• 17 September 2008 - 14:08

Ktje:

Ik kan hier eigenlijk maar één ding op zeggen:
    pfff

• 17 September 2008 - 15:19

Ron & Yvonne:

Hee hallo Ruud & Jose,

Fantastisch om te kunnen lezen wat jullie allemaal meemaken. Geniet lekker van de omgeving en van elkaar.

Groet, Ron & Yvonne

• 17 September 2008 - 20:59

Frank & Claudia:

Heej Ruud en Jose,

Wat weer een belevenis!!!
    We zijn benieuwd naar de foto's van 'het vogeltje'...
    Geniet van het vervolg van jullie avontuur!

groetjes van de Otjes

• 19 September 2008 - 08:51

Anny:

fantastisch om te lezen wat jullie allemaal beleven. Zo genieten wij ook! Nog veel plezier!

• 19 September 2008 - 17:01

Hélène:

Hoi klimmers,
    Wat moet dat zwaar zijn geweest die klim. Maar het uitzicht was zeer zeker de moeite waard. Dat moet toch machtig mooi zijn geweest om de zon, op zo'n hoogte, te zijn opkomen. Ik hoop dat je het goed het vastgelegd Ruud. Groetjes en nog veel plezier daar.

• 19 September 2008 - 17:18

Berty:

Hoi Ruud en José,

Alweer een prachtige prestatie en geweldig om mee te maken. Ik ben er benieuwd naar de foto's. Op naar de vogende uitdaging. Groetjes Hans en Berty

• 21 September 2008 - 16:56

Rian En Roel:

Het gourmetstel kan bijna worden aangezet...

Nog veel plezier en tot november!

Grtz

• 23 September 2008 - 08:46

Irene Van De Pas:

Hoi José en Ruud,

Wat zullen jullie een spierbundels en een geweldige conditie hebben en daarbij lekker bruin zijn. Ben benieuwd als ik jullie weer zie. José, je zult straks bij het volleyballen vast nog hoger kunnen springen!
    Alweer prachtige foto's! Zo te zien genieten jullie er flink van. Houden zo! Veel plezier!

Groetjes,
    Irene