Laatste dagen ecuador - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu Laatste dagen ecuador - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu

Laatste dagen ecuador

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Jose

27 Augustus 2008 | Ecuador, Vilcabamba

Zoals al verteld in het vorige verhaal, hebben we een ritje gemaakt op het dak van een trein, best cool. Het was een spectaculair ritje door de bergen, alleen wat kort. Halverwege de rit was de helling zo steil dat de trein zigzaggend omlaag moest. Een zig voorwaarts en een zag achterwaarts.
Na de treinrit zijn we meteen verdergereisd naar Cuenca, een mooie koloniale stad. Van hieruit zijn we een dagje naar het nationaal park Cajas geweest. We hebben hier lekker (?) door de regen en mist gelopen en natuurlijk bijna verdwaald. Het nationaal park was toch zeker de moeite waard (regenen doet het hier altijd). De mist en de vele meertjes maken het een mysterieus , maar mooi landschap. Maar ook een beetje modderig.

Vandaag zijn we in Vilcabamba, bezig aan de laatste dagen Ecuador. En hoe! We verblijven in een resort: zwembad, jacuzzi, sauna, biljard, etc. En natuurlijk veel gelegenheid om bergwandelingen te maken, om vervolgens na de wandeling met een pilsje aan het zwembad te gaan zitten. Wij vermaken ons wel!

In de categorie ´wist-je-dat´:
- We zaterdag naar Peru reizen
- De Panamahat eigenlijk helemaal niet uit Panama komt, maar hier uit het Ecuadoriaanse Cuenca
- Het rijbewijs hier pas recentelijk is ingevoerd (Fijn gevoel...)
- Hier vrijwel alle auto´s van het merk Chevrolet zijn. ze hebben hier zelfs een Chevrolet Corsa
- De vulkaan Chimboroza in werkelijkheid de hoogste berg ter wereld is (gemeten vanaf het middelpunt van de aarde)
- Ze zelfs hier Heineken verkopen
- Hier ook, net als in Nederland, overal koeien lopen, zelfs zwart-witte.
- De volgende wist-je-dat niet over Ecuador, maar over Peru zal gaan.

Tot volgend bericht.

Groetjes,
Ruud en José

Ps. Pierre en Tonny een fijne vakantie. Ik heb jullie nog een email gestuurd. Lezen jullie die ook?

• 28 Augustus 2008 - 06:17

Karin:

Hoi Jose en Ruud,
    Wat een lekkere ontspanning na de bergwandeling. Zwembad,jacuzzi,sauna. Rust maar goed uit voor de volgende trip Peru.
    Heel veel plezier en kijk goed uit. Knuffel Karin.

• 28 Augustus 2008 - 07:37

Johan En Marijke:

En wij maar denken dat het daar allemaal zeer primitief is... Geniet nog van de laatste dagen Ecuador!

• 28 Augustus 2008 - 10:00

Ome Frans (Tilburg):

Leuk om op deze manier nog eens wat informatie en wetenswaardigheden te lezen uit verre oorden.
    Dankjewel en goede reis!
    Groeten van
    tante Anny en ome Frans

• 28 Augustus 2008 - 11:02

Helene:

Hallo José en Ruud,

Het klinkt als een echte vakantie: pilsje aan het zwembad........ Maar nu weer verder, op naar Peru.
    Al bijna een maand op reis en al heel wat ervaring rijker. Veel plezier in Peru!

• 28 Augustus 2008 - 12:23

Irene Van De Pas:

Hoi José en Ruud,

Wat een geweldige foto's en verhalen. Wat maken jullie veel mee zeg! Veel van jullie foto's kunnen zo op een kalender. Ik wens jullie nog heel veel plezier deze reis.

Groetjes,
    Irene

• 28 Augustus 2008 - 18:49

Harold:

Hallo Jose en Ruud,
    Leuk om te lezen dat het jullie zo goed bevalt en dat jullie zoveel zien overal. Veel plezier in Peru over een paar dagen.

• 29 Augustus 2008 - 07:07

R&B:

zo zo...dat klinkt niet verkeerd!!
    een hele goede reis naar Peru en pas goed op elkaar!
    we zijn benieuwd wat jullie eerste indrukken van peru zullen zijn.
    x Bert en Ruth

• 29 Augustus 2008 - 08:26

Luuk:

mooi, mooi, mooi ik heb er geen andere woorden voor. Nu op naar Peru voor de volgende ervaring, succes!
    gr's luuk

• 29 Augustus 2008 - 19:50

Pierre En Tonny:

hoi ruud, hoi jose

klinkt bijna als een luxe vakantie, biertje, sauna, potje biljarten etc.
    bietje hebben we nu ook gehad net op terras in grindelwald maar de rest
    is afzien (grapje)
    hoe zijn de fotos van de mist? heeft jose ook zo'n leuk mutsje gekregen ruud?
    mailtje lezen we thuis wel ruud of we vragen willem.

kus en knuffel pierre en tonny

• 31 Augustus 2008 - 14:21

Joep En Jacqueline:

Heej Ruud & Jose

Geweldig zeg die verhalen en foto's...echt super! Jullie zijn nu inmiddels in Peru, we zijn benieuwd naar jullie verhalen van daar!

Groetjes, Joep en Jacqueline

• 31 Augustus 2008 - 17:59

Mientje En Thuur:

Jullie hebben niks te klagen hoor ik. Kan me zo voorstellen dat jullie met een glaasje heineken in de jacuzzi zitten. Erg leuk om op deze manier van alles over het land te leren.
    heel veel groetjes

• 01 September 2008 - 20:35

Roel En Rian:

Hej jose en ruud,

De verhalen klinken volgens mij weer zoals het er bij jullie daar ook uitziet.. prachtig mooi! De natuur lijkt me echt overweldigend!
    Ondertussen zijn wij hier in Kessel sinds afgelopen vrijdag ook begonnen in ons "knuffelhutje"(om Basje z'n woorden te spreken..!:-)! Het schiet alweer aardig op. Nog heel veel plezier en genot in Peru!

Groetjes Rian en Roel