Foto s 2 - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu Foto s 2 - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu

Foto s 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Jose

07 September 2008 | Peru, Huaraz

We zijn net terug van vier dagen trektocht en dachten, we zullen eens snel foto s plaatsen! De trektocht (Santa Cruz) was super gaaf: vier dagen lekker door de bergen trekken.
De eerste dag hebben we een rustige wandeling gemaakt van een paar uurtjes. Waarna we het kamp opsloegen op een hoogte van 3700 meter. (Of eigenlijk was de ezeldrijver met alle bepakking al vooruit gelopen en had het hele kamp al opgezet).
De tweede dag was een pittigere tocht, waarbij Punto Union, een pas van 4750 meter, overgestoken moest worden en vervolgens weer af te dalen naar een hoogte van 4200 meter. Omdat vier personen uit onze groep last hadden van hoogteziekte, en daardoor erg langzaam gingen, besloten wij (met drie anderen) met de ezeldrijver mee te lopen. En die ging hard... Boven op de pas lekker gepicknickt, vervolgens afgedaald en voor de regen het kamp bereikt. Pff, gelukkig.
De derde dag was een mooie, rustige wandeling, waarbij we verder afdaalden naar een hoogte van 3600 meter.
Vandaag de laatste loodjes, een korte wandeling van 3 uurtjes.

De foto s van deze wandeling en de foto s behorende bij eerdere berichten zijn weer terug te vinden op:

Ecuador deel 2:
Aluasi: http://www.mijnalbum.nl/Album=3SCEEXSL

Cuenca: http://www.mijnalbum.nl/Album=QN4LLVIP

Nationaal park Cajas:

Vilcambamba ed: http://www.mijnalbum.nl/Album=CYCKW8RC

Peru deel 1:
Kust: http://www.mijnalbum.nl/Album=T8PMN7A8

Huaraz / Cordilla Blanca: http://www.mijnalbum.nl/Album=BVZVPU7I

Ook nu weer een wist-je-dat:
- De Cordilla Blanca (waar we nu zijn) de hoogste bergketen is van de wereld, buiten de Himalaya
- Huaraz omringd wordt door vijf bergketens, waarvan de Cordillera Huayhuash er een is. Voor de lezers van het boek van Joe Simson en voor de kijkers van de film touching the void is het misschien interessant om te weten dat de Siula grande daar gelegen is
- Het s nachts tijdens de trektocht erg koud was. Maar natuurlijk waren we goed voorbereid met een lekker warme slaapzak
- We een onzettend goede kok hadden, die op twee campingpitjes een heerlijk menu voor ons klaar kon maken
- De dorpen in Peru erg lijken op die in Ecuador, maar het landschap is erg anders
- Hier bij het eten Duitsaandoende grote lappen vlees krijgt
- We morgen naar Lima gaan, om verder te reizen naar Arequipa
- Dit busreizen zijn van respectievelijk 8 en 15 uur.

Groetjes,
Ruud en Jose

• 08 September 2008 - 05:39

William & Wilke:

Hé José en Ruud,

Wat een prachtig landschap daar. Hoe warm is het daar eigenlijk? En in de bergen dan? Het boekje zul je wel niet vaak nodig hebben, zo up-to-date zijn jullie berichten.We wensen jullie nog veel plezier de komende weken. We zullen de site in de gaten houden.

Groetjes W+W

• 08 September 2008 - 05:57

Willem:

Wat een vette bergen!!! :-)

• 08 September 2008 - 07:52

Ton En Han:

Hoi Ruud en José Geweldige foto's en geweldige reis. Kleine tip in Araquipa heb je het Monasterio de santa catalina ( oud klooster) als jullie er toch zijn wel leuk om te bezoeken.
    nog veel reisplezier. groet ton en han

• 08 September 2008 - 10:32

Sonne:

He Ruud en Jose, sjiek man wat ge daor allemaol dot en zuut...ik wins uch nog een goije tied...

• 08 September 2008 - 10:37

Jos Stoffels:

Hallo Ruud en Jose;

Wat ruig jullie vakantie.
    Ik hoop dat jullie je goed vermaken tijdens deze vakantie.
    Wij zijn volop bezig met de voorbereiding voor het concours.
    Het begint langzaam ergens op te lijken. Ook wij hopen op een goede afloop.
    Van 12 t/m 14 september gaan we in trainingskamp in Noorbeek, hier kunnen we dan de ... op de I zetten.
    Nog een heel fijne vakantie.

• 08 September 2008 - 12:01

Karin:

Hoi Jose en Ruud,
    Wat ruige foto's. Ik zie op de foto's dat het goed gaat met jullie.
    Zijn het toevallig ook nog snitzels? Veel plezier voor de tocht naar Arequipa. Kus Karin.

• 08 September 2008 - 14:37

Tonny:

Hallo Ruud en Jose
    Genoten van de trektocht door de bergen. Echt iets voor jullie om met de ezel vooruit de berg op te rennen.
    Heb je die kok ook al gevraagd om mosterdsoep te koken?
    De foto's zijn prachtig, ik had niet verwacht dat een woestijn zo mooi kan zijn.
    Nu weer van de rustige bergwereld naar de drukte van Lima, om daar weer aan de meest gevaarlijke sport te beginnen."bussen"
    Ruud wil je voor vertrek de remmen kontroleren,jij weet nu waar je op moet letten.
    Geniet verder,
    kus en knuffel Tonny

P.s. het SMS-je is goed aangekomen, van het pakketje hebben we nog niets gezien.

• 08 September 2008 - 15:26

R&B:

petje af voor jullie, echt waar..Ruth zou voor nog geen goud zon einden ver gaan lopen en meer op de ezel zitten en ook voor geen goud in de bergen in een tentje slapen. toppunt van primitief en avontuur! super hoor...
    Erg leuk om jullie weer even te zien, al is het maar of de foto
    heel veel liefs Ruth en Bert

• 08 September 2008 - 17:59

Claud En Frenk:

Heej luitjes,
    Ziet er goed uit, mooie foto's! En volgens mij is de hoogte stage goed geslaagd!

Groeten,
    De otjes

ps.1 bedankt voor de kaart
    ps.2 ik ben bij de fanfare jouw plek aan het innemen

• 08 September 2008 - 18:03

Henk:

Hoi kids, Strakke toer met knap geknipte kiekjes. Geweldig uitzicht, kon zo uit een brochure komen. Hebben jullie trouwens die kleine nog de neus gepoetst met un snotlap? Volgens mij gaan de kinderen daar shoppen in de zak van Max. En nu op naar de hoofdstad. Goeie reis en Ruud, in Lima kun je misschien naar de kapper. Groet, Henk

• 08 September 2008 - 18:21

Berty:

supergaaf wat jullie daar allemaal doen en wat een prachtige foto's
    Groetjes Berty

• 09 September 2008 - 17:07

Ktje:

Wat gaaf man! En Jose, als jij na al die wandelingen nóg niet fit bent om te volleye dan weet ik t ook niet meer ;)
    Veel plezier nog same!
    X Karin

• 09 September 2008 - 18:09

Hélène:

Ha José & Ruud,
    Wat een prachtige foto's en jullie zien dat allemaal live. Ik geloof graag dat jullie elke dag hiervan genieten. Maar daar was het ook om te doen hé en het avontuur natuurlijk.
    Veel plezier nog tijdens jullie reis.
    Groetjes, Hélène

• 09 September 2008 - 19:03

Jeroen Bouten:

Heey Ruud en José, Tommenae det zuut der allemaol waal huul spectaculair oet, Ja wie ig huurde van ugge site bin ig us goan kieke mer det is sjiek. Heej nog vuul plezeer doa in ut verre weg en zet der mer genog foto's op. Mvg, Jeroen