Quilotoa-loop - Reisverslag uit Alausí, Ecuador van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu Quilotoa-loop - Reisverslag uit Alausí, Ecuador van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu

Quilotoa-loop

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Jose

23 Augustus 2008 | Ecuador, Alausí

Hola!

Zoals jullie op de foto´s hebben kunnen zien, hebben we de afgelopen dagen de Quilotoa-loop gedaan. Vanaf Latacunga zijn we met de bus (en laatste stukje achterop een pickup-truck) naar het dorpje Quilotoa gegaan. Dit piepkleine dorpje (met een aantal hostels) ligt bijna in de vulkaan en aan het prachtige kratermeer Laguna Quilotoa (zie foto´s). In dit dorpje hebben we overnacht, wel erg koud ´s nachts op 3800 meter...
De dag erna zijn we te voet (met rugzakken van 15 kilo) over de kraterrand, door een canyon naar chugchillan gelopen. Ook een piepkleindorpje, zo´n 12 kilometer verder op. De wandeling hebben we samen met twee Engelse meiden en een Zwitserse gelopen. Onderweg hebben we de foto met de schapen erop genomen, welke ons bijna 10 dollar heeft gekost. De vrouw kwam namelijk met haar mes naar ons toe en riep ´Paga, paga, diez dollares.´ (pagar betekent betalen, paga betekend dus betaal nu!!!!) toen we allemaal begonnen te lachen, daalde de prijs, ´paga, paga, quatro dollares.´ Natuurlijk hebben we dit niet betaald. Toen een nietsvermoedende Franse toerist achter ons nog een foto wilde maken van de vrouw, was de prijs inmiddels gedaald tot 1 dollar. Gelukkig wist de gids van het Franse stel hoe je moet schelden in het Spaans.
In Chugchillan hebben we twee nachten overnacht in een prachtig hostal, slechts 8 dollar, met diner en ontbijt. Dag 2 hebben we maar liefst 5 uur op een paard gezeten. Echt waar. We hebben een prachtige tocht gemaakt, maar na 3 uur zit zo´n paard toch niet echt confortabel meer. Bovendien waren de beesten nogal erg eigenwijs! Het paard van josé liet telkens scheetjes terwijl Ruud hier dan net achter liep. Het paard van Ruud ging iedere keer in draf om 100 meter verder abrupt te stoppen om zijn kop in het gras te steken. Echt leuk, paardrijden...
De vrouwen met mes waren ons trouwens tijdens de Quilotoaloop niet echt goed gezind. Want toen we na het paardrijden een wandeling wilde maken, kwamen we er weer eentje tegen. Wij vrolijk ´hola´, de vrouw zwaait met haar mes en vertelt ons boos dat er geen toeristen mogen lopen. ´Porque?` Hier wist de vrouw geen antwoord op te geven, er mochten gewoon geen toeristen lopen. Dus maar een keer gescholden in het Nederlands (dit onderdeel maakte geen deel uit van de Spaansles), en verder gelopen.
De loop hebben we vervolgens afgemaakt met een nachtrit terug naar Latacunga.

Hoewel het niet op het programma stond, zijn we nog een dagje naar Baños geweest (gisteren). Hier hebben we lekker in de warme baden gelegen met een prachtig uitzicht.

Vandaag zijn we afgereisd naar Alausi, waar we hopelijk morgen op het dak van een trein een ritje door de bergen kunnen maken.
Na dit treinritje zullen we weer verder naar het zuiden trekken en vanuit cuenca een paar mooie wandelingen zullen maken in het nationaal park cajas.

In de categorie ´wist-je-dat´
- dit geen land is voor pierre, ton of frank o, omdat hier inmens veel straathonden rondlopen.
- er grote verschillen zijn tussen de mensen aan de kust en in de bergen
- de mensen over het algemeen vriendelijk zijn (behalve die met mes)
- je helemaal gek wordt van de mensen die in de bus iets willen verkopen
- de treinrit die we morgen hopelijk gaan maken zo stijl is dat de trein zigzag naar onder rijdt. Een zig voorwaarts en de zag achterwaarts
- de foto´s nog steeds te bekijken zijn op
Quito: http://www.mijnalbum.nl/Album=UMKRVKXR

Ruud en José

• 24 Augustus 2008 - 08:30

Pierre:

hoi ruud en jose,

voor de conditietraining zou het wel goed zijn zoveel honden zeker als je voor iedere hond een rondje om moet lopen.
    maar mooie belevenissen en mooie foto's. zo te zien en horen hebben jullie er nog veel zin in.
    nog een tip voor de treinreis trek bij tunnels je hoofd in en val er net als bij bergen niet vanaf.
    veel plezier met jullie wandelingen in het nationaal park

• 24 Augustus 2008 - 08:32

Karin:

Zondag 24-08. 10.15 uur.
    Hoi Jose en Ruud.
    Wat zullen jullie verschrokken hebben toen die mevrouw met een mes achter jullie aan kwam. Spierpijn van het paardrijden? Heerlijk die warme baden na zo'n rit op het paard.Ik volg jullie op de kaart.Heet het park in Cuenca"Area Nac. de Recreacion El Cajas"? Veel plezier in(sorry OP) de trein.
    Kus Karin.

• 24 Augustus 2008 - 10:33

Hélène En Mat:

Hola José en Ruud,

Leuke foto's en weer een spannend en leuk verhaal. Dus paardrijden zal nooit jullie hobby worden. In Banõs zullen jullie weer lekker tot rust zijn gekomen en nu op naar het volgende avontuur!!
    Veel plezier.

• 24 Augustus 2008 - 12:05

Tonny:

Hallo ruud en jose,
    Als ik de foto's bekijk dan zie ik hoe anders de wereld is waar jullie doortrekken, erg mooi.
    Uit ervaring weet ik dat je eigenlijk de ruimtelijke beleving erbij moet hebben om het plaatje compleet te hebben.
    Ik reken nog op uitgebreide verhalen bij de beelden als jullie
    klaar zijn met deze verre reis.
    De foto van de vrouw met het mes vind ik wel erg mooi, jullie kennen mijn smaak.
    Voor de komende tijd graag veel van deze beelden (wat mij betreft)
    Vraag even om toestemming voor je knipt, want ik wil natuurlijk wel dat je zonder kleerscheuren weer thuis komt.
    groetjes, kus en knuffel Tonny

P.s. eigenlik was ik ook heel blij jullie zelf op de foto's te zien. ruige muts Ruud

• 24 Augustus 2008 - 16:25

Henk:

Een vrouw met een mes, linke soep. Als jullie nog wat doorgezet hadden, zaten er nog een paar dollar voor jullie in. En Ruud: weet je zeker dat het paard de scheten liet? Tot de volgende keer.

• 24 Augustus 2008 - 18:33

Adwillems:

José en ruud
    Jullie hebben het volgens mij erg gezellig
    We denken aan jullie
    Heel veel gr. van de fam.willems
    en nog heel veel plezier samen

• 24 Augustus 2008 - 23:35

Niek:

Olá voor mij
    Holá voor jullie.
    ik ben net een paar dagen terug van Spanje (salou) en aangezien het merendeel uit een ander land komt dan spanje zelf heb ik nog niet echt veel kunnen oefenen...
    Het is alweer een tijd geleden. hoe gaat het met jullie??
    bevalt het nog allemaal goed daar.. geen rare dingen meegemaakt ofzo!?!?

Zijn jullie al uit het spaans boek??

Groete Niek!!

• 25 Augustus 2008 - 06:50

Johan En Marijke:

Echt mooie foto's, fijn dat we ons nu een beeld bij de verhalen kunnen vormen. Gelukkig zijn niet alle mensen zoals die vrouw! Heel veel plezier nog!

• 25 Augustus 2008 - 07:24

Roel & Rian:

Mooie foto's! Gave muts btw...

• 25 Augustus 2008 - 19:58

Anke:

Soo.. dat ziet er echt mooi uit!! Geniet er van en maak maar veel foto's ;)
    x x Anke

• 26 Augustus 2008 - 18:22

Hans En Ellen:

Hoi Ruud en Jose,
    Prachtige foto's, mooie belevenissen. Doet ons denken aan Peru en Bolivia. Geniet er met volle teugen van!!!!!!

• 27 Augustus 2008 - 18:27

Saskia En Pl@to:

Hallo reizigers,

Via Der 'Weiße Kondor' (Henk) hebben we jullie website ontvangen. Wat een enorm leuk avontuur. Schitterende foto's bovendien ! Heel veel plezier en we blijven jullie volgen!