Foto´s 3 - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu Foto´s 3 - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ruud en Jose - WaarBenJij.nu

Foto´s 3

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Jose

25 September 2008 | Peru, Cusco

Een kort verhaaltje over de belevenissen van vandaag en gisteren. En natuurlijk de links voor de foto´s!

Gisteren hebben we geraft. Gewoon lekker een paar uurtjes met een bootje op het water gezeten. En natuurlijk zeiknat geworden... Wel lekker. Want ondanks dat het hier zo´n beetje het begin is van het regenseizoen, hadden we gisteren en vandaag weer een lekker zonnetje.
Vandaag zijn we, op verzoek van een meisje dat we ontmoet hebben tijdens de Salkantay-trek, naar een tehuis geweest waar gehandicapte kinderen verblijven. Hier heeft Ruud wat gefysiotherapiet (nieuw woord?) en advies gegeven aan een vrijwilligster. José heeft wat met de kids gespeeld. Het was een aparte ervaring: vooral omdat de kinderen min of meer achter gelaten zijn door hun ouders. Zij zien de handicap vaak als een vloek en verbergen hun kinderen in huis. Tegen de tijd dat de nonnen ze vinden (jaja, het tehuis wordt gerund door nonnen), is de handicap vaak nog groter omdat ze niet gestimuleerd zijn in hun ontwikkeling. Verder zijn de middelen hier natuurlijk erg beperkt.
Een compleet andere ervaring dus. Maar wel weer een ervaring rijker.

Vandaag is onze laatste dag hier in Cusco. Morgen nemen we de bus naar Puno, waar we Lake Titicaca zullen bewonderen. En hopelijk de grens met Bolivia zullen oversteken. We hebben er zin in!

Dan nu de links voor de foto´s:

Lima: http://www.mijnalbum.nl/Album=H7W6YURO

Ruud en José

• 26 September 2008 - 08:11

Wilke:

Hey Ruud en Jose,

Geweldig jullie foto's! Wat een diversiteit aan landschap en bouwwerken! Geniet er van!

Groetjes Wilke (vanuit Tilburg)

• 26 September 2008 - 10:01

Johan En Marijke:

Ziet er weer indrukwekkend uit allemaal, vooral jullie kleine tentje op die grote berg en Machu Picchu ziet er ook mooi uit. Heel veel plezier in Bolivia!

• 26 September 2008 - 19:01

Karin:

Hoi wereldreizigers,
    Schitterende foto's hebben jullie gemaakt. Leuk dat ik jullie nog eens zie. Hebben jullie de was gedaan in Salkantay, was het nodig? De foto's van Machu Picchu zijn schitterend. Nu begrijp ik waarom Han en Ton ook zo genoten hebben.Ruud en Jose wat goed dat jullie de kinderen wat geholpen hebt, lukte het ook met de taal?
    Nu naar Bolivia. Geniet ervan en tot het volgende bericht. Knuffel en kus.

• 27 September 2008 - 08:41

R&B:

Heej (schone)zus en (schone)broer!!
    Sjiek man jullie foto"s!
    Nu zit Peru er ook alweer op en kunnen jullie richting bolivia..
    we zijn heel benieuwd wat jullie daar gaan beleven en ondernemen.
    Als jullie in november thuis zijn wordt het volgens ons ontzettend afkicken voor jullie, dan lijkt alles hier verschrikkelijk saai haha
    Heel veel plezier en pas goed op elkaar
    xxx Ruth en Bert
    p.s. geweldige foto, die vrouw met haar kindje op de rug!

• 27 September 2008 - 10:30

Tonny:

Hallo Ruud en Jose
    Erg mooie foto's, geweldig die bergen en het uitzicht.
    Ik probeer mij voor te stellen als je zo'n foto's kunt maken hoe de beleving dan ter plekke zal zijn en daarbij nog die kleurrijke bevolking.
    Daarbij vergeleken is het hier wel een beetje saai.

Wat goed dat jullie daar ook al goed werk gedaan hebben.
    Geniet verder,pas goed op jullie zelf en op elkaar Kus en Knuffel

• 28 September 2008 - 09:06

Ingrid:

Hee Ruud en José,
    Ik heb weer even bijgelezen. Heel erg gaaf wat jullie allemaal hebben gedaan! Ook heel interessant om de foto's te zien, ziet er fantastisch uit daar!
    Veel plezier nog!
    Groetjes Ingrid

• 29 September 2008 - 06:52

Rb:

Ik zie op meerdere foto's een ufo. Klopt dat?

• 30 September 2008 - 09:48

Marion Hoeijmakers:

Hoi Ruud en Jose
    Karin was gisteren hier en vertelde over jullie site, en natuurlijk nieuwsgierig zoals ik ben even kijken.
    Mijn god wat doen jullie een ervaring op.Ik vind het maar knap wat jullie allemaal doen en meemaken.
    Ja wat wil je ook met zo,n sportieve mensen als jullie.
    Bij deze wil ik jullie dan ook namens de rest van de familie nog heeeeeeel veeeeel plezier toewensen en let wel goed op elkaar.
    groetjes Marion en de rest.